tisdag 23 november 2010

Fullt upp fram till nu.

Vi har haft en busy helg!

I lördags så var det så mycket städning och bakning och allt annat som skulle ske så jag fick inte mycket tid till att bara sitta ner. På söndagen så var det lite förberedelser kvar och klockan två smällde det! Eller ja smällde var väl fel ord, men då kom folket! Vi hade möblerat om så att vardagsrummet såg ut som en samlingslokal med tre bord. Tanken var att det bara skulle vara den närmsta familjen och vännerna som kom och det var det också, men dessa "få" blev totalt ca 25 personer med barnen inkluderade. Sista gästerna gick strax innan åtta och då var det bara att lägga barnen som gällde. Så städningen hamnade lite på efterkälken då vi inte ville väcka en sockerstinn Noel och svårsövd Idalie.

Måndag morgon röjde jag upp så gott jag kunde, sen kom Cajsa, Clara och ack så söte August på besök. Barnen lekte bra och vi fikade lite "left overs" från kalasfikat (tänkte skriva rester, men såg framför mig en torr makaronilåda så blev helt plötsligt internationell istället).

På kvällen fick vi besök igen, men det berättar jag mer om vid ett senare tillfälle...

Nu sitter jag på min fortfarande värkande rumpa. Kanske skulle gå att gipsa den ändå...?
Idalie sover och N är på dagis. De ringde därifrån förresten och berättade att han hade ramlat i skogen och fått ett jack i huvudet. Han är tejpad och leker på som vanligt.

Dags för lunch efter denna rapport!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar