torsdag 24 februari 2011

Noel är kul han. Efter våra promenader ute så har han lärt sig något nytt denna vinter, bajskorv. Det ligger hundars korvar överallt. Skitäckligt! Men fascinerande enligt Noel. Själva ordet verkar vara skoj i sig. När gossen skulle äta kiwi häromdagen så sa han bajskorv för varje skiva.

Och favoritdelen i favoritfilmen (för tillfället Niko) är när renarna rapar. Han härmar det i tid och otid. Haha...

Vi var på Idalies 10 månaderskoll igår. Allting såg bra ut och hon kunde det hon "skulle" och mer därtill. Dock har tösen stannat av lite i vikt, men det kan bero på att hon varit sjuk av och till i flera veckors tid. Hon är 74 cm lång och vägde 9,345g. Noel var vid samma ålder 79,5 cm och vägde 12,110 kg!

Vi tog en sväng ut i förmiddags, men rackarns så det är kallt. Vi vände in ganska snabbt.

Snart är det dags för vilan. Känner på mig att Idalie inte kommer att vara så sugen på att sussa då hon tog en tupplur för en liten stund sen. Men med tanke på att jag ändå sov 10 timmar (plus minus den tid jag låg vaken och vände) så borde jag nog klara mig utan att vila.


Noel och Idalie på kompisgungan.

Gosingar!

Min vackra tös!

1 kommentar:

  1. Där brukar vi oxå hänga ;-)Liam tycker gungan är kul fast han är tio år ha ha ha

    SvaraRadera