måndag 7 februari 2011

Helgen gick ganska snabbt. Det var ett hektiskt jourpass på jobbet, särskilt då personal var sjuka och jag jobbade ensam. Men det gick och nu är det slut. :)

Idag var vi till Öppna Förskolan på förmiddagen. Toppen att det finns ett ställe för barnen att få leka av sig på! Noel älskar alla leksaker som finns där, särskilt djuren och alla bilarna. Men det är ju inte oväntat. Idalie lekte också för fulla muggar. Så när vi åkte hem efter någon timme var det två trötta barn (och deras mamma) som somnade direkt!

På eftermiddagen packade vi oss i bilen och hämtade Johan från jobbet. Vi åkte till kyrkogården och tände ljus på min väns mammas grav (gjorde även det på pappas och farmor och farfars gravar). Det var idag ett år sen hon gick bort. :( Usch, jag kommer ihåg hur jobbiga alla "första" gångerna utan pappa var. Det värsta är ju att man inte kan hjälpa någon att må bättre, för att saknaden efter människan som har gått bort finns ju där hur man än tröstar.

Kramar till min fina vän S idag.

Efter besöket på kyrkogården så köpte vi pizza och åkte hem. Barnen verkade ganska trötta på kvällen, så vid 19 började vi kvällsrutinerna. Idalie sover nu, men Noel låg och snurrade i över en timma och är nu med oss här nere. Förstår inte vad som hände!?

Nu ska jag försöka trötta ut min piggelin till son.

1 kommentar: