torsdag 24 februari 2011

Idalie har sovit som en kratta en längre tid, vaknat ibland så mycket som en gång i timmen till varannan, var tredje. Häromnatten fick jag en "snille blixt", eftersom hon ammar som aldrig förr nattetid, så kanske hon äter för lite om dagarna och är hungrig på natten. Vi tänkte då testa med att ge henne mer mat än hon "visar" intresse för på dagen för att se om det gav effekt på natten. Första sov damen utan att vakna från 24- 07!
Igår var vi i Täby C och hemfärden blev lite väl sen för läggtiden, så Idalie somnade i bilen kl 19. Hemma så bytte vi på henne och gav en flaska, så hon somnade om på nolltid. Hon vaknade kl 4! Sen somnade hon om och sover än!!! Klockan är nu 7! Om inte vi skulle ha ett andningslarm i hennes säng så skulle jag varit inne ganska många gånger nu för att kolla att allt är ok!
Jag säger inte att det har vänt, men jag är så tacksam för att det gått bättre dessa nätter!

Sen att jag har sovit dåligt och drömt hemska drömmar o inte kunnat somna om dessa nätter är en helt annan sak... haha

I morse tidigt åkte Johan iväg till Barnens Hus i Barkaby som skulle ha premiärpriser på många varor. Det är ju dags för nästa bilstol för Idalie snart och priserna på dessa ligger på härliga 2500 kr och uppåt. Men nu fanns det en för 1300 kr! Så ja, han köade utanför med flera hundra andra i - 20 grader innan kl 7 på morgonen... Underbar man jag har som fixar för familjen!

Nu ska jag börja fundera på vad vi ska hitta på för något idag. Det är ju så kallt så det är inte riktigt som att man vill ut och härja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar