måndag 14 februari 2011

När gänget är sjuk finns det inte mycket tid till att göra annat. Barnen har båda varit rejält krassliga. För Noels del är det över men Idalie går genom det värsta just nu.

Hur balanserar man att den aktive får stimulans och den sjuke får vila? Gah, ingen aning. Men när Idis har vaknat tänkte jag våga mig ut i den kalla vädret (-20 grader!) för att låta Noel leka lite. I ska vara nerbäddad i den varma vagnen. Så får vi försöka en liten stund i alla fall.

Ikväll blir det jobb igen. Så vi passade på att uppmärksamma Alla Hjärtans Dag igår! Det blev våfflor med mormor och S på eftermiddagen, sen åt vi smörgåstårta till middag! Det var smarrigt kan man ju lugnt säga! Vi firade i matens tecken... haha

Denna vecka ska vi försöka få till en avslutning på dagis. N kommer att få gå tis-tor sen på tor blir det avslutningsmellis. Då tänkte jag vara där med en kamera och knäppa lite kort. Blir nog toppen att Noel får lite bilder som han kan titta på.

Nu är resan bokad! I vår bär det av till underbara Franska Rivieran! Jag längtar så mycket!

Nu ska jag kramas med stortrollis som sitter och äter äpple och tittar på barnprogram.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar