fredag 31 december 2010

----Gott nytt år till er alla!-----

Vi tog en promenad till affären på eftermiddagen. Noel i pulka och Idalie vagnen. Väl hemma igen så visade det sig att klockan hunnit bli strax innan 18!
Vi tog då ut lyktorna och tände en på fotbollsplanen. Rackarns sikken tid det tog att få den att brinna ordentligt, men vackert var det när den seglade iväg.

Vi lagade så god mat! Entrecote, klyftpotatis, bearnaisesås, rödvinssås, haricot verts stekta i vitlök och olja, vitlöksbröd och marinerade vitlökar. Mmmm... gillar vitlök! Vi hade även avokado med ishavsröra. Det var så sjukt gott!

Johan fick för sig att han ville tända en till lykta innan barnen skulle sova. Så han gick ut på bakgården. Det tog lika lång tid, om inte längre att få den att tutta på ordentligt. Sen när den såg redo ut så verkade J tveka. Jag öppnar dörren och frågar vad det är och han svarar att det blåser lite och att han är osäker på om han vågar släppa den. Så håller han på och försöker skjutsa upp den så att den skulle få ordentligt med fart för att flyga högt direkt. Det enda man ser är att lyktan lyfter och sen åker ner i grannens träd. Hahaha! En brinnande lykta i grannens träd! Johan kutar över snabbt som attan och hoppar upp och får tillslut ner den. Jag skrattar så jag nästan kissar på mig! Vi spar nog resterande lyktor till en mer vindstilla kväll!

Nu sitter vi alldeles mätta i soffan och degar. Vet inte vad kvällen mer har att bjuda på, men är tacksam att jag får spendera den hemma med min familj!

Bjussar på en bild på Noel när han slevar i sig bearnaisesås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar