lördag 14 maj 2011

Tjohej tjohej lördagsgalej!

Vi började morgonen i härlig stil! Nybakade scones, kiwimarmelad och urmysig jazz i bakgrunden. Receptet på kiwimarmelanden hittade jag här, det var superenkelt att göra och smakade gott!

Därefter var det dags för vårstädning i föreningen. Jag blev grillansvarig, fram tills det att jag lagt Idalie att sova, för då smet jag iväg på en liten shoppingrunda. Jag hann med vallentunas secondhand affär där jag fyndade ett soffbord! Sen vidare till centrum där jag köpte blommor hem. Jag har tyvärr allt annat än gröna fingrar, så vi byter växter som andra byter underkläder. Alla små rackare lyckas ju vissna och dö...

Till middag åt vi världens lyxmåltid, stekt falukorv och potatis. Och till efterrätt en smarrig blåbärspaj med kokostäcke. Nu är vi så mätta så att vi har bänkat oss framför Shrek för att gäsa en stund.

Ikväll väntar schlager ifall vi orkar hålla oss vakna.

Hoppas att ni har en mysig lördag!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar