onsdag 11 maj 2011

Tagit en paus!?

Jag har nog tagit en liten paus från bloggandet inser jag. Det är ingenting jag har bestämt mig för utan något som bara har blivit.
Livet snurrar på i en väldig fart känns det som.

I söndags var vi på ko utsläpp i Kårsta. Vädret var underbart och sällskapet likaså. Noel var så fascinerad av hur kossorna sprang och dansade ut från ladugården. Lika orutinerat som förra året så tog batterierna på kameran slut precis när allt satt igång, så fick bara ett par bilder av hela tillställningen.
Titta koooossorna!

Fikasyskon


I måndags tog vi en tur till stan med Noels kompis "Tya", lillbrorsan och Mimmi. Det var än en gång så fint väder. Vi besökte en barnaffär på Kungsholmen och promenerade in till stan. Det var ganska mycket folk för att vara mitt på dagen på en måndag, folk kanske vågar sig ut från sina iden nu när solen kommit fram?
I måndags firade vi även 2 år som äkta makar! Pappersbröllop med andra ord. Detta firades med god mat på kvällen! Först hade vi tänkt gå på restaurang, men den vi åkte till är stängd på måndagar. Vi har gjort detta misstag ett antal gånger kan jag ju säga, men tycks inte lära oss... Men det gör inget, för vi handlade hem sånt som vi gillar och åt en middag bestående av grillat kött, avokado med ishavsröra, grillad halloumi, marinerade vitlöksklyftor och mintglass till efterrätt! Mmmm...

Vi var och vägde Idalie idag. Hon har gått upp nästan 1 kg på två veckor! Underbart tycker vi! Nu har hon tagit igen det som hon hade gått ner och ligger lagom på medellinjen igen!

I eftermiddags åkte vi en sväng till IKEA. Av någon anledning så tycks jag alltid förtränga hur lång tid det är som verkligen går åt när man väl är där. Vi käkade middag och shoppade loss. Eller loss är väl fel ord, men vi köpte lite förvaringsgrejer och lite nytt till gästrummet (som snart ska bebos av älskade syster S!).

Nu ska jag nog gå och lägga mig. Är helt slut i kroppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar