fredag 20 maj 2011

Idag mår jag äntligen bättre! Jag är fortfarande täppt och har inte full kraft i kroppen, men jag är garanterat snart fit for fight!

I eftermiddags hämtade vi Sofia från flygplatsen! Underbart att få träffa systern, det var ett halvår sen senast. Nu väntar en härlig sommar med henne hos oss! Lustigt hur man är ifrån varandra så länge men ändå känns det som igår man senast sågs när man väl gör det.

Vi gick ut och lekte en sväng på eftermiddagen och vandrade iväg en bit längre ner bland grannarna. Jag var i telefon med försäkringskassan och barnen lekte. Noel stod och hälsade på en grannkatt (sträckte fram handen och den kom fram och nosade). Efter en liten stund kommer en dam springades och schasar iväg katten, först då märker jag att den har attackerat Noel! Katten blev inte tillräckligt skrämd utan gav sig på Noel igen. Det såg seriöst läbbigt ut då det var en "galen" nakenkatt. Jag lyfter då upp N och katten beger sig på Idalie som sitter bakom. Både ägarinnan och jag försöker skrämma katten och den springer tillslut iväg. Jag tar barnen i famnen och springer in. Noel har fått ryggen full med rivmärken och bitmärken på arm och lår. Efter ett samtal med vårdguiden får vi åka in till närakuten. Där skriver doktorn ut penicillin pga betten. Min stackars lilla plutt var så duktig!
Ägarinnan till katten kom och knackade på när hon hade fått in katten. Hon var märkbart skärrad och förstod inte vad som hade gjort att katten reagerat som den gjorde. Ja, jag vet ju inte heller då jag inte kollade på N hela tiden. Men jag har svårt att tro att Noel skulle gjort något dumt mot katten, han är van vid vår katt Silas och brukar bete sig väldigt respektfullt mot djur.

Yes yes, det var dagen det. Nu ska jag nog försöka gå och lägga mig då kroppen skriker efter sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar