fredag 20 augusti 2010

Sjukling.

Jag har blivit sjuk.
Kände igår hur det började värka i kroppen och sticka i halsen. När jag vaknade i morse hade ett tåg kört på mig. Jag hade (och har) så ont i kropp och hals. :( Så sjukanmälan till försäkringskassan och Johan hemma med barnen idag. Är så tacksam för det svenska systemet!

Men inte så glad var jag när jag var tvungen att åka till försäkringskassans kontor i täby för att min e-legitimation slutat fungera. Idag är sista dagen att begära föräldrarpenningen som kommer den 25e och då gör det inget hur sjuk man är för räkningar ska betalas i slutet på månaden. Gick ganska smidigt, trots en lagom skoj väntetid. Passade på att handla på apoteket när jag ändå var där. Nässprej och halstabletter. Sen såg jag att jag inte får äta halstabletterna för att jag ammar, men fick tips om att gurgla munnen med saltvatten några gånger om dagen istället. Så det kör jag på istället.

Nu är J och N iväg och handlar. Skåpen har gapat tomma ett tag.

Ska ta och lägga mig igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar