lördag 12 juni 2010

Ljuset i tunneln.

I ärlighetens namn så har jag haft några riktigt jobbiga dagar nu när J har varit iväg så gott som hela tiden. Det är tufft att hålla igång ett hushåll och ta hand om två små barn. Jag tänkte inte så långt som att jag ska sänka ambitionsnivån när det bara finns en vuxen hemma. Inte så smart!

Vi ställde in kvällens spel-och grillkväll då jag inte hade möjlighet att hinna fixa färdigt allt här hemma och J kom hem allt för sent. Fanns ingen kraft kvar i mig att stressa i ordning allt, reserven hade tagit slut.
Vår kväll har bestått av att softa i soffan. Men nu känns det som det tunga börjar lyfta lite. Johan har inte alls lika mycket att göra då skolan är slut för terminen. Vi kanske kan börja leva normalt igen? Eller ja, så normalt som det går när man är småbarnsförälder...

Sen var det ju det där med biljetter till USA. Vi kunde inte hålla oss så vi köpte en resa. Det är nog en bidragande faktor till att det börjar kännas bra igen, jag ska få träffa mina älskade, saknade systrar i höst! Jag vill så gärna ha all släkt nära!

1 kommentar:

  1. Är så glad att du ska komma <3
    Ber att du ska få ny kraft!

    Matteus 11:28-30 - "”Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor, så skall jag ge er vila. Ta på er mitt ok och lär av mig, ty jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då skall ni finna ro för era själar."

    Johannes 14:27 - "Frid lämnar jag kvar åt er, min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen ger. Känn ingen oro och tappa inte modet".

    Jes 20:28-31 "Herren är en evig Gud, han har skapat hela jorden. Han blir inte trött, han mattas inte. Ingen pejlar djupet av hans vishet. Han ger den trötte kraft, den svage får ny styrka. Unga män kan bli trötta och mattas, ynglingar snava och falla, men de som litar till Herren får ny kraft, de får vingar som örnar. De springer utan att bli trötta, vandrar utan att mattas."

    Älskar dig!!

    SvaraRadera