onsdag 9 juni 2010

Lilla röda traktorn...

..är på tv! Noel sitter som klistrade. Jag kollar nätet lite och Idalie sover. Den lilla damen sov hela natten igen! Tjohoo! Tror att det är för att hon fick äta sig ordentligt mätt på ersättning och att hon fick ligga tryggt bredvid mamma och pappa.

Igår var en hektisk dag. Mamma och Maria R kom förbi på kvällen. Städade och hade mig hela eftermiddagen, bakade morotskakemuffins. Passade även på att ha huvudvärk när jag ändå hade så mycket att göra.

Huvudvärken är nu så gott som över. Idag ska N till torpet och I och jag ska få besök av Maria (inte samma som igår) och hennes lilla dotter. Hoppas att det blir fint väder så att vi kan sitta ute.

Noel har inte lång tid kvar att gå hos sin dagmamma. Verksamheten stängs ner till hösten, men innan dess är det semestrar mm så att N går till midsommarveckan sen är det slut. Vi har inte kommit på vad vi ska göra till hösten än då han inte fick plats på den förskolan som vi hade önskat. Funderar på att ha gossen hemma i höst, men frågan är om jag kan aktivera honom tillräckligt. Han har energi! Massor med energi! :) Och har trivts så bra med att få leka med sina kompisar. Vi får se vad vi gör!
Är det någon som har tips på vad vi kan ge till hans dagmamma? Vill att det ska vara något skoj, personligt och något som visar på hur tacksamma vi är för allt hon har gjort för att ge N en bra start på förskolelivet.

Nu, tajm to go.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar