tisdag 15 november 2011

Denna dag har bara försvunnit! Förmiddagen byggde Idalie, Noel och jag tåg banor och fajtades med dinosaurier. Vi åt lunch i lugnan ro och så fick de vila. När klockan var halv ett kändes det som att det var läge att väcka Astrid som fortfarande sov nattsömnen! Undra hur länge hon skulle ha sovit annars?! När alla barnen vaknat fick Noel åka till Uncle I och kusinerna för att leka. Tjejerna och jag brummade vidare till Täby för Idalies besök hos en sjukgymnast (allt såg bra ut! Vi var lite fundersamma över att hon drar fram fötterna och snubblar ganska ofta, men det går tydligen över när hon växer och utvecklar mer spänst i fötterna!). När vi var klara så gick vi in på Täby c, efter en stund joinade även pappa Johan oss. Vi handlade Noels födelsedagspresenter och lite annat. Kan inte fatta att min gosse blir 3 år på onsdag!! Vi har en skojig överraskning för honom då, hoppas bara att vädret är bra! Berättar mer när vi har firat!
Tillbaka till Sömntutan Astrid... Hon har verkligen sovit nästan hela dagen! I Täby sov hon hängandes i babybjörnen förutom en liten matpaus. Det är skönt att veta att hon växer som hon ska, annars skulle jag nog börja fundera. Hon ligger två steg över medel på vikten och två och ett halvt steg över på längden och följer sin kurva alldeles perfekt! Så då säger jag bara "sov, sov!".
Så fint det har blivit i Täby c förresten! Kul med en uppdatering av gamle täbban!
Ska inta min dagliga wordfeud dos nu!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar