tisdag 14 juni 2011

Tjohej till alla!

Här sitter jag så mätt, ack så mätt.
På kvällen hyrde vi filmen "Sammys äventyr" och hade myskväll med Noel. Eftersom han börjat förknippa myskvällar med popcorn så tänkte vi köra lite annat idag, så morots och gurkstänger med lite vitlöksdipp är vad vi fixade fram. Vi satt hela filmen och mumsade i oss.

Sen till råga på allt så var jag tvungen att baka en citronpaj tidigare idag. Jag har varit sugen på det i 2 dagar och suget har liksom inte gått över så jag kapitulerade. Den har jag småätit av hela dagen. Tur att det bor två andra vuxna i detta hushåll som också gillade pajen, annars skulle jag nog ha smällt i mig hela den själv...

Ja, det var förklaringen till varför jag är så glad för att mammabyxor tillåter växtutrymme för magen.


Tja, annars då?

I morgon kommer den tredje systern med familj hit! Då blir det fullt hus! 5 vuxna, 4 barn, en katt, massa kärlek och god mat! Ser så mycket fram emot detta!!

Citodonen verkar ha kickat in lite snabbare än vanligt, för nu känns det varmt och luddigt igen... Gaah, jag som skulle hinna göra lite grejer innan det var dags att kollapsa i säng.

Goood natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar